Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Ταξιδεύοντας με 1,0 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα


Ένας νέου τύπου εμβολοφόρος κινητήρας, που δεν χρειάζεται λίπανση, υπόσχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον τομέα της απόδοσης, τοποθετημένος σε ένα ειδικά σχεδιασμένο τετραθέσιο όχημα.

Ο κινητήρας CHB-Evo της Niama Reisser αποτελείται από 60% λιγότερα εξαρτήματα σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα.

Οι θάλαμοι καύσης του ορίζονται από τα έμβολα που άλλοτε πλησιάζουν και άλλοτε απομακρύνονται το ένα από το άλλο.

Όταν στον ένα θάλαμο τα έμβολα βρίσκονται στο άνω νεκρό σημείο (ΑΝΣ), στον άλλο θάλαμο βρίσκονται στο κάτω νεκρό σημείο (ΚΝΣ).
Κυβισμός: 1000 cm3, ισχύς: 128 PS, ροπή:300 Nm

H μικρή εταιρία Niama Reisser από το Οχάιο των ΗΠΑ κατασκεύασε το NR-1 με το οποίο φιλοδοξεί να επιτύχει την άκρως εντυπωσιακή κατανάλωση του 1,0 λίτρου/100 km και σε αυτό θα βοηθήσει ιδιαίτερα ο πολύ χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης (Cx=0,22).

Το αμάξωμα του NR-1 είναι κατασκευασμένο από υαλονήματα με τα διάφορα τμήματά του να είναι βιδωμένα πάνω σε σωληνωτό πλαίσιο. Ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και το πορτμπαγκάζ εμπρός.
Μήκος: 3183 mm, πλάτος: 1676 mm, ύψος: 1298 mm

Το μεγάλο μυστικό της επιτυχίας είναι βέβαια ο κινητήρας CHB-Evo. Πρόκειται για εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης –και μάλιστα για πετρελαιοκινητήρα εφοδιασμένο με σύστημα τροφοδοσίας Common Rail- του οποίου τα έμβολα εκτελούν παλινδρομική κίνηση, διαγράφοντας τόξο κύκλου. Η σχέση συμπίεσης φτάνει το 25:1 και η θερμική απόδοση το 67% όταν οι συμβατικοί κινητήρες επιτυγχάνουν 41%.

Τα έμβολα και ο κορμός του κινητήρα είναι κατασκευασμένα από σύνθετα/κεραμικά υλικά εξαιρετικά χαμηλής τριβής, γεγονός που σε συνδυασμό με την αρχή λειτουργίας του κινητήρα και τον τρόπο που κινούνται τα διάφορα τμήματά του κατέστησαν περιττή την ύπαρξη τόσο του συστήματος λίπανσης όσο και του συστήματος ψύξης (με απλά λόγια: δεν χρειάζονται αλλαγές λαδιών).Εφ’ όσον δεν υπάρχει σύστημα λίπανσης όλα τα έδρανα ολίσθησης είναι επίσης κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά που εξασφαλίζουν χαμηλό συντελεστή τριβής.

Ο CHB-Evo λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Reisser, που χαρακτηρίζεται από ένα μόνο χρόνο ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας. Σε κάθε θάλαμο καύσης έχουμε δύο ωφέλιμες διαδρομές ανά στροφή του στροφαλοφόρου άξονα. Δεν υπάρχουν βαλβίδες, εκκεντροφόροι, ιμάντες κ.λπ. γεγονός που μειώνει το κόστος κατασκευής.

Το μεγάλο επίτευγμα πάντως σε σχέση με τον κινητήρα αυτόν είναι η κινηματική του: όλα τα κινούμενα μέρη πραγματοποιούν μία ταλάντωση γύρω από ένα άξονα. Τα έμβολα έχουν τοροειδές σχήμα κινούνται σε τοξοειδή τροχιά κατά μήκος τοροειδών εμβολοχιτωνίων και συνδέονται με δύο στοιχεία που εκτελούν ταλάντωση η οποία μετατρέπεται σε περιστροφική κίνηση του στροφαλοφόρου άξονα.

Η δομή του κινητήρα CHB-Evo είναι τέτοια που επιτρέπει τον εύκολο συνδυασμό πολλών μονάδων σε ένα σύνολο πολλαπλάσιας ισχύος.

Κάθε ταλαντευόμενο στοιχείο είναι συνδεδεμένο με δύο έμβολα και κάθε μονάδα CHB-Evo περιλαμβάνει δύο θαλάμους καύσης. Ο θάλαμος καύσης βρίσκεται στο χώρο μεταξύ δύο εμβόλων, οπότε δεν χρειάζεται να υπάρχει κυλινδροκεφαλή. Συνολικά ο κινητήρας CHB-Evo έχει κατά 60% λιγότερα εξαρτήματα από ένα συμβατικό κινητήρα. Η διάμετρός του μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 30 και 48 cm και το βάρος του μεταξύ 62 και 112 kg.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου